Informacja dotycząca "Dobry Start"
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Przeworsku informuje, iż od 1 lipca 2021 r. realizatorem programu „Dobry Start” jest Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Począwszy od najbliższego roku szkolnego 2021/2022, świadczenie „Dobry Start” będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych – w miejsce gminnych i powiatowych organów właściwych – zapewniając w pełni zautomatyzowany proces obsługi programu „Dobry Start”.
Według nowych zasad, wnioski o świadczenie będzie można składać do ZUS tylko drogą elektroniczną, a wypłata przyznanego świadczenia będzie odbywać się wyłącznie w formie bezgotówkowej, na wskazane konto bankowe. Wnioski drogą online będzie można składać, tak jak w latach ubiegłych od 1 lipca do 30 listopada przez:
-portal informacyjno-usługowy
Emp@tia na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/,
- przez bankowość elektroniczną
-portal PUE ZUS.
Do wniosku należy dołączyć zaświadczenie o umieszczeniu dziecka w pieczy zastępczej wydane przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie.
Instrukcje dotyczące składania wniosków są dostępne również na stronie internetowej ZUS
pod linkiem https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start.